ozzysky

Alla inlägg under juni 2011

Av siv - 30 juni 2011 21:34

http://www.sveg.se/2011/06/30/bjorn-i-lillhardal/

det gick nog bra ändå tror jag.

Men som sagt, hur tänker en del egentligen...?! Ja jag säger inge mer

Av siv - 29 juni 2011 21:56

Nu på eftermiddagskvällningen så ringde min syster och sa: Det är en björn mitt inne i byn, jag i min tur skrek till alla: in i bilen, det är en björn på byn!!! Så vi åkte fram, fullt av bilar och människor,UTANFÖR bilarna!! Då ska tilläggas att området som björnen förmodligen befann sig i, är kanske typ 100-150 m brett, mellan två vägar, och hus runtomkring..... !? Vi stod där i kanske 10 minuter, sen åkte vi hem, tänkte att den stackarn är väl så trängd o rädd så trycker nog tills folket åkt....har nu sedan fått lite rapporter och då är man där och släpper på hundar och går fram och tittar några meter ifrån den, folk har verkligen ingen respekt för dessa djur!!! Är den tillräckligt trängd kan den ju bara rusa ut bland folket och gud vet vad som händer då. Till saken kan också tilläggas att den kanske är skadad eller sjuk, de som sett  den säger att den såg konstig ut i bakdelen och var mager, stackarn , jag får ont i själen! Polis/länsstyrelse ska tydligen vara på väg också, så vi får väl se hur den här historien slutar, har en känsla redan nu att den inte slutar gott för björnens del.

Av siv - 28 juni 2011 16:35

Nu har jag skapat en ny blogg, där jag bara kommer att lägga in en massa foton som jag tar. Så nu kanske ni slipper en massa blommor o annat tjafs på den här sidan, ska försöka hålla mig till mig och hundarna här :-)

Men om ni vill kan ni titta in där också, ni hittar länken under bloggar: Mångs Foton.


Av siv - 24 juni 2011 11:53

Hoppas att ni alla får en härlig midsommar och att solen ska lysa lite på er. Här verkar det inte så lovande med solen i varje fall, men det får väl kompenseras med lite god mat o dryck och goda vänner! Ha en skön midsommar!         

Av siv - 23 juni 2011 09:29

Ja vad gör man då, jo då går man ut och leker lite med sin skitkamera , som mot alla odds lyckades rätt bra ändå, macro är kul !

                   

Av siv - 19 juni 2011 22:24

Äntligen semester! Nu får gärna solen och  värmen komma tillbaka åxå, så vi kan bada och sola lite. Fast hundarna badar ju när vi stannar och pausar på cykelturerna,skönt att även Ozzy kommit över sin värsta vattenrädsla :-) Men när det blir för djupt så vänder han, och står och gnäller för att han inte når pinnen jag slängt i :-) Igår när jag cyklade kändes det riktigt bra, för första gången tyckte jag han hängde med i bra tempo, och travade det mesta av tiden. Annars har han blivit lite trött tycker jag, vet inte om det är sviter efter lunginflammationen, och sen galopperar han gärna för att hänga med.......han har en stil som inte är av denna världen den hunden, som en kalv som släppts ut på grönbete :-D När man cyklar med Sky så travar han i en väldig fart hela tiden och det är i princip bara benen som rör sig, ryggen är som en enda rak linje, han rör sig riktigt snyggt. Och när man håller in honom för att få jämn takt med Ozzy så ser han ut som en som tävlar i gång !!!!! Men det känns skönt iaf att Ozzy verkar vara på gång igen, jag hoppas att det är den där lunginflammationen som påverkat honom tidigare och inte nåt annat.En fråga nu, till er som kan det här, våra hundar är ju nu 16-17 mån, o visst är det så att man välja mllan två olika klasser då, junior el unghund,  när man anmäler till utställning, eller har jag fel? Vilken anmäler ni till? Nu anmälde jag i unghundsklass......

Nu lite bilder.


           

smyger in en liten kisse iaf ;-)  

Av siv - 15 juni 2011 11:23

Nääääe de kändes liksom inge bra, Ebba är redan klart, för det är Julias katt och hon fick bestämma namn (det var även hon som valde namn på vår kära lilla Vilse ♥ åxå)

Är det ingen som har nåt bra namn förslag att komma med ? Vi har Millan, Mysan.....

Wimsan kanske....:-) Alla våra andra katter har hetat på V/W...jamen Wimsan var ju inte så dumt, men kom igen nu och ge mig nåt bra namn till denna lilla tjej !!   

  

Av siv - 10 juni 2011 23:22

Nya familjemedlemmarna Ebba? och Majsan?

Inte så värst långhåriga, tyvärr, vi får se hur de utvecklas........jag kanske säljer dem vidare och kollare efter nya ;-) Näääääe da

       

    

Skapa flashcards