ozzysky

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Städ och höstfix

Av siv - 20 september 2010 09:01

Ja nu är hösten verkligen här. Har fixat lite ute, bla tömt och gjort ren Julias pool, och höstpyntat mjölkbryggan.

Är ledig idag och laddar inför kvällen, då det värsta görat av alla ska göras: ta reda på ett antal kilo älgkött, aaaawwwwwwwwwwwh   

Men jag erkänner, det är inte dumt att ha i frysen ;-)

 Så, alla ni som softar i tv-soffan ikväll kan ju skänka mig en tanke där jag står omgiven av blodigt slaskigt kött,  knivar, färshinkar, hundmatshinkar köttkvarn och storkastruller på spisen.............+ hundar och katt som springer runt benen så man nästan snavar, dom tycker nog att det där görat är helt ok.....det kan ju alltid hamna nån köttslamsa på golvet! Nä nu måste jag ladda mentalt här, kanske med en hundprommis   


    

 
 
Ingen bild

Helena

20 september 2010 09:51

Åååå, vad jag blir avis!!! Hade du inte bott så långt bort så hade jag kommit och hjälpt dej med styckeriet!! Har ju iofs aldrig styckat älg, men gris fixar jag:-) Tycker det är skitkul!
Jättefint mjölkbord!!

 
Tanja

Tanja

20 september 2010 10:03

Jag lovar att tänka på dig när jag sitter i min soffa och tittar på TV eller när jag rullar runt på golvet och myser med mina hundar och katter. Jag ska försöka fixa fram lite foto på mina små bebisar som verkligen har börjat känna sig hemma. Speciellt den ena pojken, han har börjat klättra på mig :-) Dom är bara för söta. DEtta är vad jag ska göra när du står och plågas i ditt kök. Men du ska få många tankar från mig :-)
Kram

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

siv

21 september 2010 20:34

Helena, du kan inte mena allvar!? Att du tycker det är roligt? Vi höll på från 18-00,30, och jag kan inte se nånting roligt i det ...(ok jo, när det ligger i frysen )Sååå synd att du inte bodde närmare;-))
Tanja, tack för alla tankar medans du myste med vovvarna och kattungarna, vet inte om de hjälpte ;-)Blir spännande att se foton sen på missarna!
Hur som , så är iaf köttet i frysen, tack o lov, kvällens roliga bestod av att mala hundmaten, så nu har dom åxå några paket i frysen, fast dom fick ett litet smakprov även ikväll, utöver den vanliga middagen, det gillade dom :-D
Siv

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siv - 30 mars 2014 10:37

ja man borde ju skämmas :-) Men jag lägger upp lite foton då iaf.                 ...

Av siv - 23 juni 2013 21:53


Fick min fina lykta i helgen som sambons syster gjort, fin eller hur :-) ? Naturligtvis så är det Ozzy som pryder den ;-D ...

Av siv - 22 juni 2013 19:22


Jaha, storhelg igen och då uppdaterar vi väl åtminstonde med en bild då ha ha ha !!!       Glad midsommar från grabbarna ...

Av siv - 7 april 2013 19:35

   En liten sammanfattning av påsken o veckan som varit! Vilket underbart påskväder vi har haft, strålande sol o blå himmel hela helgen och stor del av veckan också, härligt ! Vi har åkt skoter, skidat med hundarna upp mot fjället, letat lit...

Av siv - 1 mars 2013 19:21

Då har vi lite ledighet att se fram emot, härligt, önskar också att vi får ett bra väder, och inte behöver blåsa bort uppe i stugan........ Förhoppningsvis så blir det väl lite skidåkning både med och utan hund, och naturligtvis ska vi leta lite ri...

Ovido - Quiz & Flashcards