ozzysky

Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

Depression....

Av siv - 8 februari 2011 09:50

Ja men man kan ju få en mindre depression känns det som. Tog en runda på skidorna med Sky igår, efter skoterleden, och antagligen ser jag ut som ett järnspett i spåret, stelt och rakt! Kan inte direkt påstå att den där skidturen stärkte mitt självförtroende som skidåkare, snarare tvärtom :-((( Jag spänner mig och är så jä-a rädd att jag ska hamna med skidorna i nåt spår och ramla, jag får ont i fötterna och ont i smalbenen för att jag spänner mig så in i h........ Jag försöker tvinga mig själv att slappna av, för egentligen vet jag att det går bättre då, men det går ju inte! Jag blir så arg på mig själv, jag har ju för f-n åkt i över 10 år med hund, och är så usel på skidorna :-//

Och jag tycker ju att det här är roligt.......!!!!

Å nu skiner solen och det är ett perfekt väder för en skidtur..........

Och dessutom har jag en gammal burk (den andra är på ominstallation), så det tar ungefär en halvtimma att byta sida, om den ens går med på det, när man ska in på internet.  

 
 
Tanja

Tanja

8 februari 2011 14:00

Jag är imponerad av att du bara vågar ge dig ut på skidor med hundar. Men hur känns det att åka om du inte har hundar med dig utan ger dig ut ensam i spåret. Spänner du dig då med? Jag hade iallafall aldrig vågat. Jag springer med dom i skogen i midjebälte (dock inte nu i vinter) det går bra även om dom flätat ihop alla koppel efter bara en stund i spåret. Det är vad jag vågar.
Kram

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Siv

8 februari 2011 18:54

Igår var jag nära att slänga dom jädra skidorna på sophögen, och sa att där åker jag då aldrig med mer än en hund.....idag tog jag båda och åkte, och tänkte att nu jäklar ska dom där benen få träna i skoterspåret!!!! Det blir ju liksom inte samma sak att åka själv, och med hundar. Iaf inte med mina som inte har dressyren och INGA ÖRON! Åker jag ensam har jag ju kontrollen både på mig och farten och skidorna. Med hundarna som drar i hundranitti (det känns så, är kanske nånstans mellan 15-25km/tim !? ) har jag inte kontrollen på vare sig fart, skidor eller mig :-) Och det är ju det som är problemet, om jag kunde kontrollera farten på dom skulle jag känna mig mycket säkrare bakom och det skulel gå bättre (tror jag iaf ) Men jag får ju trösta mig med att hundarna får motion iaf :-)
Du kanske skulle ha ett sånt där tvillingkoppel, eller trilling :-) som sitter ihop en halvmeter upp, där man fäster kopplet sen :-)
Siv

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siv - 30 mars 2014 10:37

ja man borde ju skämmas :-) Men jag lägger upp lite foton då iaf.                 ...

Av siv - 23 juni 2013 21:53


Fick min fina lykta i helgen som sambons syster gjort, fin eller hur :-) ? Naturligtvis så är det Ozzy som pryder den ;-D ...

Av siv - 22 juni 2013 19:22


Jaha, storhelg igen och då uppdaterar vi väl åtminstonde med en bild då ha ha ha !!!       Glad midsommar från grabbarna ...

Av siv - 7 april 2013 19:35

   En liten sammanfattning av påsken o veckan som varit! Vilket underbart påskväder vi har haft, strålande sol o blå himmel hela helgen och stor del av veckan också, härligt ! Vi har åkt skoter, skidat med hundarna upp mot fjället, letat lit...

Av siv - 1 mars 2013 19:21

Då har vi lite ledighet att se fram emot, härligt, önskar också att vi får ett bra väder, och inte behöver blåsa bort uppe i stugan........ Förhoppningsvis så blir det väl lite skidåkning både med och utan hund, och naturligtvis ska vi leta lite ri...

Ovido - Quiz & Flashcards