ozzysky

Direktlänk till inlägg 7 april 2011

Min orkidé !

Av siv - 7 april 2011 12:47

Igår var vi till veterinären igen, och äntligen blev Ozzy friskförklarad !!!! Meeeen inte helt enkelt. Veterinären sa, att du får behandla honom som din lilla orkideé, och jag antar att det hon då menade var, att han ska behandlas mycket varsamt ett tag till, då antibiotikan tryckt ner hans immunförsvar mm mm, och han lättare kan bli sjuk igen då.

 Inte vet jag om det egentligen stämmer på orkideé, men nu blev han iaf min vackra unika egna lilla orkideé, så det så! Han får fortfarande inte bli kall, och inte ska det springas lös heller. lite mer promenader kunde vi ta, för det var bara bra för lungorna......

Sky har äntligen slutat hosta, men ska också ta det lungt. Så det är bara att packa ihop skidorna och selarna och lägga undan för i år.....

Min vet har under alla besök sagt att det var en himla tur att jag ringde den där dagen, och att jag kollade hans temp, när jag var hem på lunchen. Om jag inte hade gjort det, då hade det säkert blivit djursjukhus och övernattningar.....jaaa även om man nu gjorde rätt och gjorde det i tid, så måste jag säga att man många gånger tänkt: Tänk om jag inte hade........

Nu är det ledig helg och jag låtsats inte om det där pissvädret med regn och storm ute, nu ska jag gå o mysa med min orkideé ;-)


 

 
 
Ingen bild

Helena

8 april 2011 20:19

Vilken tur att det går åt rätt håll! Tänkte på det här med vaccinationer..fick han inte kennelhostvaccinet vid ett-årssprutan?

 
Ingen bild

siv

8 april 2011 21:01

Ja det är så skönt, men jag känner ändå att jag är rädd att "släppa loss" dom för tidigt nu. Men det ska väl gå några veckor till, vi har ju redan grejat tre ! Jo han fick ju "nobivac Dhppi", var tvungen att in och läsa nu, och vad jag förstår så måste det ju vara det vaccinet?
"vaccin mot valpsjuka, hepatit, sjukdom orsakad av parvovirusinfektion och PARAINFLUENSA hos hund"

 
Ingen bild

Siv

8 april 2011 21:06

Men det skyddar aldrig till 100% mot kennelhostan, tyvärr!

 
Ingen bild

Helena

9 april 2011 15:08

Nä, just det... varför är de så påstridiga att man ska ta det när det inte finns garantier för att de inte ska få skiten?!

 
Ingen bild

Siv

10 april 2011 13:54

Det sägs ju att det blir en lindrigare variant, men jag vet inte jag......Tycker den här varianten var mer än nog...

 
fjällripan

fjällripan

10 april 2011 15:12

Vad skönt :) Ha en trevlig dag!

http://susannelind.bloggplatsen.se

 
Tanja

Tanja

12 april 2011 00:54

Åhhh, vad skönt att höra att killarna är friska. Men vad som skrämmer mig är att du fick order om att behandla din lille pojk som en orkidé. Det är liksom så att jag har några sådana hemma, några pga att det verkar vara den enda blomman jag klarar av. De blommar hela tiden, jag menar HELA tiden till skillnad från allt det andra jag har här hemma som bara dör. Kan det vara så att orkidén inte behöver omsorg som dom andra? Man kan glömma bort den och den klarar sig ändå? Vad vet jag men dom lever iallafall så mitt råd till dig är att inte behandla Ozzy som JAG behandlar mina orkidér även om dom verkar klara det ändå. Han behöver nog mer omsorg än så :-)
Kramar

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Siv

12 april 2011 22:03

ha ha nej jag vet, skrev ju det också, att jag vet inte om det stämmer, orkidee snacket, men jag antar att hon menade att han skulle fortsätta att pysslas om, och vara rädd om :-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siv - 30 mars 2014 10:37

ja man borde ju skämmas :-) Men jag lägger upp lite foton då iaf.                 ...

Av siv - 23 juni 2013 21:53


Fick min fina lykta i helgen som sambons syster gjort, fin eller hur :-) ? Naturligtvis så är det Ozzy som pryder den ;-D ...

Av siv - 22 juni 2013 19:22


Jaha, storhelg igen och då uppdaterar vi väl åtminstonde med en bild då ha ha ha !!!       Glad midsommar från grabbarna ...

Av siv - 7 april 2013 19:35

   En liten sammanfattning av påsken o veckan som varit! Vilket underbart påskväder vi har haft, strålande sol o blå himmel hela helgen och stor del av veckan också, härligt ! Vi har åkt skoter, skidat med hundarna upp mot fjället, letat lit...

Av siv - 1 mars 2013 19:21

Då har vi lite ledighet att se fram emot, härligt, önskar också att vi får ett bra väder, och inte behöver blåsa bort uppe i stugan........ Förhoppningsvis så blir det väl lite skidåkning både med och utan hund, och naturligtvis ska vi leta lite ri...

Ovido - Quiz & Flashcards