ozzysky

Direktlänk till inlägg 11 juli 2011

Hemma igen

Av siv - 11 juli 2011 19:22

Efter en liten semestertripp till kusten och kusinen m fam. Det blev ju faktiskt en kombinerad semester o utställningstripp. Har haft tur med vädret, lite för nästan :-) Har iaf haft supertrevligt hos min kusin som vi våldgästade i 4 dagar, soligt och varmt. Vi har varit ute och åkt båt,badat,  käkat god mat, gått runt i mysiga Skärså fiskeläge. Där intogs också en härlig räkmacka på mysiga Albertina en dag. En kväll var det "trivselkväll" i Söderhamn, där Amy Diamond uppträdde, till dotterns stora glädje    

Det blev både autograf, fotografering m artisten i fråga och skivköp !!

Vi tog båten ut en kväll och fick se en superfin solnedgång.

På lördagen åkte vi till Alfta, på SKK's utställning, det var ju en av anledningarna till att vi tog den här lilla semestertrippen. Varmt som i H-e, när vi åkte därifrån stog termotmetern på +26, klarblå himmel och inte ett moln. Man kunde inte rktigt tycka det var roligt, man led mest med alla stackars hundar. Värst av allt, de  ropar ut i högtalarna att det är tre bilar där det sitter hundar.....................???? Återigen undrar man HUR TÄNKER FOLK?????   Om det är +25 UTANFÖR bilen, hur varmt blir det inte inne i bilen då, även om den står i skuggan och med rutorna nere?????? Och dessutom har dessa människor själ att stå och tjafsa emot funktionärerna , ja man blir bara förvånad och arg, och tycker synd om dessa hundar!!!

Hur gick då? Får väl säga att det gick bra, Ozzy fick Exellent, men innget CK/HP eller vad det nu är idag. Detta pga av att han rörde sig lite slarvigt då han sprang. Vet inte om det kan ha varit av värmen, eller om det är den där kalven på grönbete som jag skrivit om förut ;-) Jag är nöjd med kritiken iaf:

Bra skuret huvud, bra uttryck, utmärkt hals, god överlinje, tillräcklig bröstkorg, stabil benstomme, goda vinklar, bra front, fasta tassar, bra pälskvalitet,  rör sig för dagen lite tå in fram och lite slarvigt bak. VÄLVISAD !!!! (det är jag som lagt till utropstecknen, de var inte med på kritiken ;-)

Ha ha ha, det där sista kan man ju undra över när man tittar på bilderna sen, ser vad vi måste träna på, upp med huvudet (men det  vet jag, har lite svårt att få upp det på honom)

bak med bakbenen.  Japp, bara att träna på   

Prästgrund

  Ozzy o husse åker båt   Ozzy efter ett dopp i havet   Ozzy myser på stranden   Dass i långa rader på Prästgrund   Skärså fiskeläge   Den underbara solnedgången   Julia  

Albertinas räkmacka

    Kul skylt tyckte jag!!          

 
 
Ingen bild

Helena

12 juli 2011 10:44

Grattis till fint resultat :-) Och kritiken var ju inte fy skam!! Vad jag kan se från bilderna så kanske du kan öka farten lite när du springer? Ozzy och Bosse verkar ha lite samma kropp, titta på bilden på Bosse från när vi var i Hässleholm (den när han springer) Det steget får du om du ökar farten lite ;-) Han kutar i ryggen lite när du ställer upp honom, prova att stå upp när du ställer honom, Då orkar man hålla upp huvudet lite mer ;-) Med Chivas, mammas hane, kunde jag aldrig sitta ner på huk när jag visade honom, när jag stod upp så fick han en mycket bättre resning!
Lite tips bara;-) Han ser jättefin ut!

 
Ingen bild

Helena

12 juli 2011 10:47

Hahaha! Nu såg jag ju att du stod upp på ena bilden ;-) Ska se om jag hittar nån bild på mej och Chivas så kan du se hur vi såg ut. Ett tips är att öva framför en spegel :-) Gjorde jag alltid med min förste gordon, på det viset lärde jag mej exakt hur jag skulle ställa benen för att det skulle bli perfekt ;-)

 
Tanja

Tanja

12 juli 2011 20:50

Bosse verkar vara väldigt lik Ozzy precis som Helena skrev. Jag vet inte om det hjälper dig men när jag tittar på när du ställer upp Ozzy så verkar det som om han spänner sig och därför blir han lite kutryggig. Samma problem har jag med Bosse. Vad du kan prova är att släppa honom och ta några steg i en cirkel och ställ upp honom igen. Prata med honom om saker som du vet att du får hans uppmärksamhet på för att få honom att slappna av. Du kan även släppa svansen och stryka honom lätt över ryggen och ner över bakbenen. Prova ta upp svansen igen. Öva hemma så märker du hur han reagerar.
Lycka till
Kram

http://www.kezodouglas.se

 
Tanja

Tanja

12 juli 2011 20:51

Fan jag glömde ju, STORT GRATTIS TILL FINT OMDÖME :-)
Dessutom underbara bilder
Kram igen

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Anette o Bonnie

14 juli 2011 15:36

Jättestort grattis till bra kritik. Han har verkligen växt till sig sen sista jag såg honom. Snygg. Vi ses i svenstavik.

 
Ingen bild

Siv

15 juli 2011 16:22

Tusen tack för alla råd o tips o grattis !!! Nu har man en del att försöka träna på:-)först ska jag försvara mig lite, att jag inte sprang så fort, jag hade kollat in de röda o tyckte de tog det lugnt, och det var så jäkla varmt, så det var medvetet.Sen ska jag ju inte svära på att jag springer fortare om det är svalare ute ;-) Resten är bara att träna framför spegel el kamera. Jag vet ju att han kan stå betydligt bättre, men jag är lite rädd att "spela proffsig", som jag inte känner mig, där framför domaren, och då ställer jag nästan inte alls.....ja ja får träna och bättra mig. Tack för alla tips iaf!!! Tips är alltid bra få:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siv - 30 mars 2014 10:37

ja man borde ju skämmas :-) Men jag lägger upp lite foton då iaf.                 ...

Av siv - 23 juni 2013 21:53


Fick min fina lykta i helgen som sambons syster gjort, fin eller hur :-) ? Naturligtvis så är det Ozzy som pryder den ;-D ...

Av siv - 22 juni 2013 19:22


Jaha, storhelg igen och då uppdaterar vi väl åtminstonde med en bild då ha ha ha !!!       Glad midsommar från grabbarna ...

Av siv - 7 april 2013 19:35

   En liten sammanfattning av påsken o veckan som varit! Vilket underbart påskväder vi har haft, strålande sol o blå himmel hela helgen och stor del av veckan också, härligt ! Vi har åkt skoter, skidat med hundarna upp mot fjället, letat lit...

Av siv - 1 mars 2013 19:21

Då har vi lite ledighet att se fram emot, härligt, önskar också att vi får ett bra väder, och inte behöver blåsa bort uppe i stugan........ Förhoppningsvis så blir det väl lite skidåkning både med och utan hund, och naturligtvis ska vi leta lite ri...

Ovido - Quiz & Flashcards