ozzysky

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Vilket skit

Av siv - 29 oktober 2011 14:15

Ja det kan man ju sammanfatta tisdagens  veterinärbesök med.

In för att röntga Ozzy, ena höften ser bra ut, den andra inte......idag är det ute på hunddata och det står C, så får se hur det ser ut sen då, F-N.

Men som det lät på veterinären så är det ju bara en fördel om de är bra musklade, så vi kan nog fortsätta med lite skidåkning iaf hoppas jag........

När vi kommer hem ser jag blod på golvet, börjar kolla katterna, sen hundarna, Sky gnäller till när husse kollar honom, och då är sporren lös :-( Jag börjar jobba om en halvtimma, och vi försöker linda benet, men det går dåligt. Åker på jobbet och funderar på om jag ska ringa och lämna meddelande till vet på telsvar, eller vänta tills imorgon.......äh ringer på en gång och hon svarar, och har tid, så det blir att skicka iväg syster. Stackars syster som skulle dit i vilket fall och pröva jobbkläder med kollegor, det missade hon, men jag tackar för hjälpen......

Så det blev operation och nu medicin och omläggning i två veckor framåt :-O Idag ska jag lägga om första gången, för det var väl penicillin på omläggningen hon gjorde som skulle sitta i fyra dagar,  men sen ska det läggas om varje dag !!!!! Tur man har tränat lite på jobbet :-) Men frågan är om  det är lika enkelt på en hund som på en människa.....?

 
 
Ingen bild

siv

29 oktober 2011 16:06

Nej som sagt, det behöver ju inte alls bli annorlunda, och vi får hoppas att han tillhör de hundar som inte får besvär. Vi får skippa cyklingen, annars köra på som vanligt.

 
Ingen bild

Helena

29 oktober 2011 16:41

NEEEEEJ!!!!! Fan också...:-( Gud vad tråkigt....:´-(
Kram!

 
Ingen bild

Anette

31 oktober 2011 11:01

Stackars bäggen hundarna. Jättetråkigt med Ozzys röntgen. Ingen rolig läsning. Sköt om er. Kram från syrran och matte

 
Ingen bild

Siv

31 oktober 2011 15:13

...och det var tydligen C på båda.......:-((

 
Tanja

Tanja

31 oktober 2011 18:19

Jag går här och velar vilket djursjukhus jag ska åka till, Malmö eller Helsingborg med Bosse men jag kan väl erkänna att jag är lite nervös över vad resultatet kan bli. Det ser ju inte ljust ut för pojkarna
Stackars Sky, hoppas han snart mår bra igen.

Kram på er

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

siv

31 oktober 2011 21:38

Sky är helt ok, förutom just när jag lägger om, men det går bra ändå.
Även om resultet inte är det bästa nu då, så vet man ju iaf vad man har att göra med, när man har röntgat, och vad det förmodligen beror på om de nu skulle få några känningar av det i framtiden. Men man får hålla tummar o tassar att de tillhör den kategorin som klarar sig utan symptom senare i livet. Så vi fortsätter jaga pippi och stärker musklerna :-)

 
Ingen bild

Anette

2 november 2011 15:58

Skönt att han ialla fall får fortsätta jaga pippi. Annars vore det katastrof. Men det känns ändå sorgligt med såna resultat hos brorsorna. Stor kram och god jakt.

 
Ingen bild

Siv

2 november 2011 20:53

Klart Ozzy ska få jaga med Sky :-))) Ska bli så spännande när allt kommer på plats och han fattar vad han ska göra = stå stilla och inte springa upp dom ;-) Som sagt, vi kanske aldrig kommer märka av de där höfterna, det är ju det vi får hoppas på, och många hundar kan ju leva helt symptomfria vad jag har förstått !!!!

 
Ingen bild

Maja

2 november 2011 22:38

Hej
Tråkigt att läsa om din skitdag!!!
Vill bara berätta att jag haft två gordontikar med C-höfter.
Den ena levde som vanligt i stort sett hela livet, som 10-åring fick hon nöja sig med att jaga halva dagar och få lite hjälp när hon skulle hoppa upp i bilen.
Den andra är 7 år idag och symtomfri, hon jagar, går på utställning och jag brukar cykla milen med henne.
Lycka till med dina hundar!!

 
Ingen bild

Siv

3 november 2011 09:48

Tack för dom orden, Maja!
Man blir ju glad att läsa att dom trots detta levt/lever ett näst intill normalt liv, och dessutom får springa o jaga lite! Hur cyklar du (hm dum fråga ;-) nej jag menar, på asfalt eller mjukare underlag? Det är väl mest cyklingen som jag känner tveksamhet inför....
Siv

 
Ingen bild

Maja

4 november 2011 17:12

Vid cykling rekommenderar de mjukt underlag.
Jag har tyvärr mycket asfalt men för söker hålla hunden
i kanten som det är gräs på.
Sen låter jag hunden välja tempot.
Man måste såklart inte cykla men det är ett trevligt sätt att motionera hundarna på tycker jag...

 
Ingen bild

Siv

6 november 2011 12:27

ja det är vad jag hört också, att det blir för stumt annars....har tyvärr också mycket asfalt här, och får nog absolut glömma att cykla med båda samtidigt, då Sky springer i 190 HELA tiden, vilket INTE Ozzy gör.......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siv - 30 mars 2014 10:37

ja man borde ju skämmas :-) Men jag lägger upp lite foton då iaf.                 ...

Av siv - 23 juni 2013 21:53


Fick min fina lykta i helgen som sambons syster gjort, fin eller hur :-) ? Naturligtvis så är det Ozzy som pryder den ;-D ...

Av siv - 22 juni 2013 19:22


Jaha, storhelg igen och då uppdaterar vi väl åtminstonde med en bild då ha ha ha !!!       Glad midsommar från grabbarna ...

Av siv - 7 april 2013 19:35

   En liten sammanfattning av påsken o veckan som varit! Vilket underbart påskväder vi har haft, strålande sol o blå himmel hela helgen och stor del av veckan också, härligt ! Vi har åkt skoter, skidat med hundarna upp mot fjället, letat lit...

Av siv - 1 mars 2013 19:21

Då har vi lite ledighet att se fram emot, härligt, önskar också att vi får ett bra väder, och inte behöver blåsa bort uppe i stugan........ Förhoppningsvis så blir det väl lite skidåkning både med och utan hund, och naturligtvis ska vi leta lite ri...

Ovido - Quiz & Flashcards